Word lid

Menu

Leveringsproblemen FreeStyle Libre sensoren voorbij

Terug

Datum laatste wijziging: 27 juli 2017

De sensoren van de FreeStyle Libre worden weer geleverd binnen de normale termijn van 3-5 dagen. Fabrikant Abbott heeft ons laten weten dat ze de achterstanden in de levering hebben weggewerkt.

Vorige week namen we contact op met Abbott, nadat duidelijk werd dat mensen onacceptabel lang in onzekerheid zaten over de levering van hun bestelling. We hebben aangedrongen op communicatie over het probleem en op een spoedige oplossing. Abbott schrijft in een verklaring dat de vraag naar FreeStyle Libre sensoren binnen en buiten Europa uitzonderlijk hoog was in de maanden juni en juli. Door deze hoge vraag was in verschillende landen, waaronder Nederland, minder voorraad beschikbaar.

Bestellingen verstuurd

Abbott erkent nu dat bestellingen van sensoren die tussen eind juni en midden juli geplaatst zijn, met een vertraging van een tot drie weken zijn geleverd. Afgelopen vrijdag zijn alle uitstaande bestellingen naar de klanten verstuurd. Abbott blijft de productiecapaciteit voor de FreeStyle Libre uitbreiden. Ook houdt het bedrijf de voorraden nauwlettend in het oog, om te voorkomen dat deze situatie zich herhaalt.

Wat doet DVN

Wij zijn blij dat jij weer gewoon kunt rekenen op jouw FreeStyle Libre sensoren. Maar we maken ons wel zorgen: leveringsproblemen komen naar onze mening te vaak voor. Ook Medtronic heeft een tekort aan sensoren. Die problemen gaan we aankaarten bij Diagned, de organisatie van hulpmiddelenleveranciers, en bij onze politieke contacten.

Meer weten?

Wil je jouw ervaring delen met de FreeStyle Libre? Praat mee in onze community DiabetesTrefpunt.

 


Nieuws

Uitgelicht

Wil je weten wat diabetes nou precies is en wat er eigenlijk in het lichaam gebeurt? Geen ingewikkelde medische termen, maar "eindelijk op een begrijpelijke manier uitgelegd"? Volg de cursus Leven met diabetes van de DiabetesSchool.